Plakat reklamowy Artdom Festiwal Dialogu Czterech Kultur Łódź 2004 Projekt Łódź Kaliska Marek Janiak Andrzej Kwietniewski Adam Rzepecki Andrzej Świetlik Andrzej Wielogórski [AUTOGRAF] (2004)

Dostępność: Dostępny 1 egzemplarz
W Twoim domu już za: 3 dni robocze
Dostawa: Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności sprawdź formy dostawy
Cena: 950,00 zł 950.00
ilość egz.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Plakat reklamowy Artdom Festiwal Dialogu Czterech Kultur Łódź 2004

Projekt: Łódź Kaliska (Marek Janiak, Andrzej Kwietniewski, Adam Rzepecki, Andrzej Świetlik, Andrzej Wielogórski)

Data druku: 2004

Offset / papier

Format: B1

Stan: bdb

 

Egz. opatrzony autografem jednego z autorów projektu, członka grupy Łódź Kaliska, Marka Janiaka (p. d.).  

Plakat jest jednym z elementów projektu grupy awangardowej Łódź Kaliska (czyli artystów: Marka Janiaka, Andrzeja Kwietniewskiego, Andrzeja Świetlika, Adama Rzepeckiego i Andrzeja Wielogórskiego), która podczas Festiwalu Dialogu Czterech Kultur Łódź 2004 obchodziła 25-lecie działalności artystycznej. Projekt jest oryginalnym dialogiem z kulturą masową i wszechogarniającymi postawami konsumpcyjnymi. Punktem wyjścia stała się słynna praca prekursora pop-artu Richarda Hamiltona z 1956 roku "Co sprawia, że dzisiejsze mieszkania są tak pociągające?". Marek Janiak w manifeście "Art. ykuł Świat" pisze:

"Instalacja Łodzi Kaliskiej "Co sprawia" to rozlepiony w mieście plakat reklamowy oraz cztery billboardy wielkoformatowe (powieszone nad ul. Piotrkowską) będące reklamą marketu "Artdom" oferującego wyposażenie mieszkania we wszystko. Plakat i billboardy zostały zrealizowane w czterech wersjach: cztery ceny tych samych towarów (w złotych, szeklach, euro i rublach), cztery kobiety, czterech kulturystów, czterech kosmonautów, cztery narody, cztery gazety, cztery języki, te same kanapy, fotele, dywany, telewizory, odkurzacze, rośliny - wszystko, te same mięśnie, ta sama treść gazet. (...) Treść plakatu jest głęboko symboliczna. Kobieta symbolizuje macierzyństwo, kulturysta siłę, rośliny naturę, odkurzacz czystość, schody rozwój, sufit niebo, okno otwarcie, dywan kulę ziemską, kanapy dobrobyt, fotele tradycję, telewizor cywilizację, lampa naukę, (...) stolik porozumienie, kosmonauta sukces (...). Na życzenie klienta wymienione elementy mogą symbolizować coś innego. Każdy z nich ma swoją cenę. Ceny opisują dostępność. Języki opisują nazwy. Po co istnieją różne języki, skoro mówią o tym samym? (...) Co sprawia, że nasze mieszkania są takie? Czy rzeczywiście życie stało się takie jak sztuka".

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium