Okropności sztuki Nowoczesne obrazy rzeczy ostatecznych Pieńkos Andrzej [Eseje o Sztuce / 2000]
Opis
OPIS BIBLIOGRAFICZNY W ZAKŁADCE SZCZEGÓŁY.
Spis treści:
Wstęp Nic okropnego, czyli horror oświeceniowy
Podejrzany status cierpienia w sztuce XVIII wieku
Laokoon — model cierpienia w dobie klasycyzmu
Kultura spektaklu. Malarstwo katastrof wulkanicznych w oświeceniu
Wypadek w podróży — wydarzenie nietragiczne
„Straszna burza odsłania widok rozpaczy i okropności" Rozbicie okrętu
Pracownia Frankensteina: z czego tworzyć nie wypada?
U łoża śmierci — egzamin prawdziwego realisty
Sarna śmierć zachowana w gipsie
Cierpienie Chrystusa i walka o realizm
Transcendentalny upadek z konia w epoce pozytywizmu
Na granicy realizmu — niebezpieczne obrazy
Edvarda Muncha niemożliwy obraz śmierci
Ferdinand Hodler obrazuje agonię, jednak...
Przypisy
Indeks osób
Szczegóły
autor | Pieńkos Andrzej |
tytuł | Okropności sztuki. Nowoczesne obrazy rzeczy ostatecznych |
miejsce wydania | Gdańsk |
rok wydania | 2000 |
wydawnictwo | Słowo/Obraz Terytoria |
liczba stron | 340, [1] |
rodzaj oprawy | tekturowa |
format | 21 cm |
dodatkowe informacje | Ilustracje w tekście i poza tekstem. |
stan | bdb-. [niew. otarcia kraw. opr.]. |