Jak myślimy Dewey John (Seria Arcydzieła Wielkich Myślicieli)
Opis
OPIS BIBLIOGRAFICZNY W ZAKŁADCE SZCZEGÓŁY.
Spis treści (działy):
Problem kształcenia zdolności myślenia
Czym jest myśl?
Konieczność kształcenia myśli
Zdolności przyrodzone i ich znaczenie w kształceniu myślenia
Warunki szkolne a kształcenie myślenia
Środki i cele kształcenia umysłu - czynnik psychologiczny i logiczny
Rozważania logiczne
Analiza pełnego aktu myślenia
Wnioskowanie systematyczne- indukcja i dedukcja
Sąd - interpretacja faktów
Znaczenie, czyli pojęcia i ich rozumienie
Myślenie konkretne i abstrakcyjne
Myślenie empiryczne i naukowe
Kształcenie myślenia
Działanie a kształcenie myślenia
Mowa a kształcenie myślenia
Rola obserwacji i wiadomości w kształceniu myślenia
Lekcje a kształcenie myślenia
Pewne wnioski ogólne
Bibliografia
Szczegóły
autor | Dewey John |
tytuł | Jak myślimy |
tłumaczenie | Zofia Bastgenówna |
redakcja | oprac. Zofia Bastgenówna, Wstęp Zygmunt Mysłakowski |
seria wydawnicza | Arcydzieła Wielkich Myślicieli |
miejsce wydania | Warszawa |
rok wydania | 2001 |
wydawnictwo | De Agostini, Altaya |
liczba stron | 241 |
rodzaj oprawy | plastikowa |
format | 20 cm |
stan | bdb. [min. otarcia rogów opr. / ładny egz.]. |