Zatracenie się w Schulzu Historia pewnej fascynacji Miklaszewski Krzysztof

Miklaszewski Krzysztof Zatracenie się w Schulzu. Historia pewnej fascynacji Warszawa 2009, PIW ISBN: 978-83-06-03218-5 Str. 270 Oprawa tekturowa, 25 cm Liczne czarno-białe ilustracje w tekście i poza tekstem Stan bdb. (małe zabrudzenia oprawy).

Kod producenta: 978-83-06-03218-5

Cena: 29.00

EGZEMPLARZ DOSTĘPNY

TERMIN REALIZACJI - MAKSYMALNIE WYNOSI 5 DNI ROBOCZYCH
(3 DNI NA REALIZACJĘ ZAMÓWIENIA ORAZ 2 DNI ROBOCZE NA DOSTAWĘ)

GDYBY KTOŚ Z PAŃSTWA ŻYCZYŁ SOBIE KRÓTSZY TERMIN REALIZACJI
ZAMÓWIENIA - PROSZĘ O KONTAKT MAILOWY LUB TELEFONICZNY

facebook Google+

Opis produktu:

 

Miklaszewski Krzysztof

Zatracenie się w Schulzu. Historia pewnej fascynacji

Warszawa 2009, PIW

ISBN: 978-83-06-03218-5

Str. 270

Oprawa tekturowa, 25 cm

Liczne czarno-białe ilustracje w tekście i poza tekstem

Stan bdb. (małe zabrudzenia oprawy).

 

Wszystkie te pasje, zainteresowania, fascynacje i umiejętności zdaje się zespalać jego dwunasta książka, „Zatracenie się w Schulzu”. A że wszystko – jak twierdzi sam autor – zaczęło się u niego od... Schulza, trafną rekomendację tej pisarskiej przygody stanowi zdanie znakomitego historyka teatru prof. Jana Ciechowicza: „Krzysztof Miklaszewski jak nikt przeszedł wszystkie kręgi wtajemniczenia u Schulza”.
     Tropiąc cały kontekst Schulzowskiego życia po życiu, Miklaszewski przypomina, że Schulz inspirował i inspiruje coraz to nowe pokolenia artystów. Dodajmy: artystów prawdziwych. Artystów poszukujących we wszystkich dziedzinach sztuki. Dlatego to w grupie twórczych kontynuatorów Schulza w teatrze postawił w jednym rzędzie obok Kantora nie tylko McBurneya i Worona, ale także polskich inscenizatorów. Dlatego w filmie zderzył autor „
ZatraceniaHasa i Sobocińskiego z braćmi Quay, a w muzyce zobaczył Bester Quartet blisko słynnego Zorna. A kiedy do tych wszystkich artystycznych sprawdzianów doszedł kontekst czysto życiowy, przywołujący w cyklu rozmów prasowych i filmowych dokumentów parę bratanków „stryjcia Brunia”, uczniów z Drohobycza oraz prototypy postaci „Sklepów cynamonowych”i „Sanatorium pod Klepsydrą”, okazało się, że autor zastawia na Czytelnika te same sidła fascynacji Schulzem, w jakie wpadł bez reszty. Zwłaszcza że dzisiejszym przejawom kultu towarzyszą nadużycia wobec Schulzowskiej spuścizny.
     Nic dziwnego, że „
Zatracenie się w Schulzu”Krzysztofa Miklaszewskiego to znakomity diariusz tej fascynacji. Wciągający i pełen dystansu zarazem.

 

                                                               Spis rzeczy:

 

Wyznanie zamiast wstępu

Poeta prozy

Rytm jako światopogląd
Konsekwencja myślenia obrazami

Schulzowskiej prozy kod teatralny

Schulz na scenie polskiej

Studenckie początki Schulzowskiego żywota w teatrze
Dwóch śmiałków, czyli Schulz w rękach „młodych zdolnych” (Stary Teatr, Kraków- 1976 i 1987)

Czy Janusz Wiśniewski padł? (Kłopoty z operową wizją Schulza)
Jakub to nikt inny tylko Peszek
Andrzeja Marii Marczewskiego wzorzec Sklepów cynamonowych

Schulz na scenach świata

Europejski Schulz z perspektywy... Krakowa
Bruno z Drohobycza nad Tamizą, czyli... rewelacja

Kantorowska lekcja Schulza, czyli Umarła klasa w Teatrze Cricot 2

Nowy Traktat o Manekinach (Fragment rozmowy przed premierą Umarłej klasy w październiku 1975)
Przejmujący seans (Fragment opisu premiery Utnarlej klasy w listopadzie 1975) Zerwanie z Schulzem na Ziemi świętej (Relacja z grudnia 1985)

Tajemnica poliszynela, czyli Schulzowskie zagadki literackie

Argentyńska opowieść pensjonarki o zmartwychwstaniu Sklepów cynamonowych
Nie warto być kuzynem... Kafki

Jakub, Ella dwa bratanki

Jakub, ostatni z Schulzów
Ella, czyli stryjcio Brunio w kolorach

Dwie filmowe wizje prozy Schulza Schulz – scenarzysta filmowy

Sanatorium Pod Klepsydrą w przekładzie filmowym Hasa i Sobocińskiego Antyfuturystyczna Ulica Krokodyli braci Quay

Muzyczne inspiracje „wieczną wibracja” prozy Schulza

Miasta Drohobycza Janusowe oblicze

Dziś Drohobycza Schulza już nie ma
Państwo Schenkelbachowie – sąsiedzi Brunona {Izraelsko-polski sprawdzian Erwinowych klisz Brunona)
Bianka, czyli Lydia – muza czy uczennica
Pamięć na antypodach (Trzy australijskie rozmowy z Andrzejem Chciukiem). Rozmowa pierwsza – u zbiegu Czackiego i Mickiewicza
Rozmowa druga – Śniatynka
Rozmowa trzecia – ukraińska piosenka Igora Menioka podwójny kadysz

Zamiast epilogu

Ostatnia awantura o Schulza z freskami w tle

Aneks

Barbarzyńca w ogrodzie, czyli najbardziej fachowa analiza opowiadania Schulza Pan
Publikacje Krzysztofa Miklaszewskiego o Schulzu, jego życiu i sztuce
Filmy Krzysztofa Miklaszewskiego o życiu i twórczości Schulza
Proza Schulza w teatrze polskim (Próba zestawienia)
Proza Schulza w teatrze na świecie (Wybór najważniejszych zidentyfikowanych inscenizacji)
Autorzy fotografii i reprodukcji Indeks osób

 

Wyślij wiadomość gdy wiadomość pojawi się na stanie

Podaj adres email a powiadomimy Cię gdy książka pojawi się na stanie