Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych Rekomendacje i praktyka badawcza Rószkiewicz Małgorzata [et al.] (Metodologia) (2013)

Rószkiewicz, Małgorzata [et al.] Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza Seria: Metodologia Warszawa 2013, Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN: 9788301173531 Str. 249 Oprawa broszurowa, 24 cm Tabele, wykr., diagr. Stan: bdb- (lekkie otarcia rogów opr.)

Kod producenta: 9788301173531-1

Cena: 20.00

EGZEMPLARZ DOSTĘPNY

TERMIN REALIZACJI - MAKSYMALNIE WYNOSI 5 DNI ROBOCZYCH
(3 DNI NA REALIZACJĘ ZAMÓWIENIA ORAZ 2 DNI ROBOCZE NA DOSTAWĘ)

GDYBY KTOŚ Z PAŃSTWA ŻYCZYŁ SOBIE KRÓTSZY TERMIN REALIZACJI
ZAMÓWIENIA - PROSZĘ O KONTAKT MAILOWY LUB TELEFONICZNY

facebook Google+

Opis produktu:

Rószkiewicz, Małgorzata [et al.]

Projektowanie badań społeczno-ekonomicznych. Rekomendacje i praktyka badawcza  

Seria: Metodologia

Warszawa 2013, Wydawnictwo Naukowe PWN

ISBN: 9788301173531

Str. 249

Oprawa broszurowa, 24 cm

Tabele, wykr., diagr.

Stan: bdb- (lekkie otarcia rogów opr.)

                        TREŚĆ:

Od Autorek                                           7

1. Propedeutyka badań naukowych                             11

1.1. Poznanie naukowe w naukach empirycznych                     11
1.2. Etapy badania empirycznego                             16

2. Faza konceptualizacji i operacjonalizacji w badaniu naukowym           19

2.1. Konceptualizacja problemu badawczego                       19
2.2. Operacjonalizacja modelu konceptualnego                     22

3. Typy i rodzaje badań terenowych                             31

3.1. Badania jakościowe i badania ilościowe                       31
3.2. Badania wtórne i badania pierwotne                         32
3.3. Zasoby danych zastanych w instytucjach publicznych               39
3.4. Klasyfikacja badań pierwotnych                           49
3.5. Badanie nieingerujące i ingerujące                         57
3.5.1. Eksperyment                                   59
3.5.2. Obserwacja                                   78

4. Konstrukcja narzędzia pomiarowego                           80

4.1. Skalowanie                                       80
4.2. Skalowanie zjawisk złożonych                             99
4.2.1. Podejście oparte na czynnikach                       100
4.2.2. Badanie jednoznaczności skali złożonej – podejście eksploracyjne     107
4.2.3. Model IRT                                   115
4.2.4. Podejście czynnikowe                             122

5. Konstrukcja kwestionariusza ankietowego                       130

6. Projektowanie i zasady doboru próby do badania                     141

6.1. Probabilistyczne podstawy wnioskowania statystycznego             144
6.2. Rodzaje prób oraz metody alokacji próby                     147
6.3. Dobór próby                                     148
6.3.1. Procedura doboru próby                           148
6.3.2. Charakterystyka prób losowych                       153
6.3.2.1. Losowanie proste bez zwracania i ze zwracaniem         154
6.3.2.2. Losowanie systematyczne                       157
6.3.2.3. Losowanie warstwowe                         159
6.3.2.4. Losowanie zespołowe                         162
6.3.2.5. Inne złożone schematy losowania                 165
6.3.3. Wpływ schematu losowania na poziom błędu losowego (Deff) i ustalenie wielkości próby                                 172
6.3.4. Wpływ metody estymacji na poziom błędu losowego             176
6.4. Nieklasyczne metody wnioskowania statystycznego – metody resamplingowe   178
6.5. Próby celowe                                     181

7. Czynniki mające wpływ na jakość badań empirycznych                 185

7.1. Błędy nielosowe                                     190
7.2. Metody redukcji błędów nielosowych                         195
7.2.1. Ważenie kompensacyjne                           198
7.2.2. Poststratyfikacja                                 206
7.2.3. Kalibracja wag                                 207
7.2.4. Imputacje                                   212

8. Projekt makiety bazy danych                               219

9. Meta-analiza                                         223

Bibliografia                                           242

Wyślij wiadomość gdy wiadomość pojawi się na stanie

Podaj adres email a powiadomimy Cię gdy książka pojawi się na stanie