Notatka informacyjna o porcie w Gdyni Piotr Bomas [1929]

Piotr Bomas Notatka informacyjna o porcie w Gdyni Seria: Drogi Wodne w Polsce t. VIII Warszawa 1929, Towarzystwo Propagandy Budowy Dróg i Budowli Wodnych w Polsce, skł. gł. Książnica - Atlas Str. 23 Oprawa broszurowa [wydawnicza], 22 cm Rozkładana mapka po tekście Stan bdb-. [niew. otarcia kraw. okładki].

Kod producenta: wasedrftgyhujikolss

Cena: 29.00

EGZEMPLARZ DOSTĘPNY

TERMIN REALIZACJI - MAKSYMALNIE WYNOSI 5 DNI ROBOCZYCH
(3 DNI NA REALIZACJĘ ZAMÓWIENIA ORAZ 2 DNI ROBOCZE NA DOSTAWĘ)

GDYBY KTOŚ Z PAŃSTWA ŻYCZYŁ SOBIE KRÓTSZY TERMIN REALIZACJI
ZAMÓWIENIA - PROSZĘ O KONTAKT MAILOWY LUB TELEFONICZNY

facebook Google+

Opis produktu:

Piotr Bomas

Notatka informacyjna o porcie w Gdyni 

Seria: Drogi Wodne w Polsce t. VIII 

Warszawa 1929, Towarzystwo Propagandy Budowy Dróg i Budowli Wodnych w Polsce, skł. gł. Książnica - Atlas

Str. 23

Oprawa broszurowa [wydawnicza], 22 cm

Rozkładana mapka po tekście 

Stan bdb-. [niew. otarcia kraw. okładki].

   

        Słowo wstępne. 

Ministerstwo Przemysłu i Handlu, Departament Morski, w książce niniejszej daje krótkie zestawienie głównych informacyj, dotyczących manipulacji i kasztów portowych. Dla interesentów portu są to bardzo ważne szczegóły, ułatwiające orientowanie się i ewentualną pracę w porcie dla kupców i przemysłowców. Pozatem każdy czytelnik znajdzie tutaj szereg objaśnień i dat statystycznych, które dają możność dokładnego i objektywnego zorientowania się w postępie prac przy budowie portu, w rozwoju miasta Gdyni, oraz w całokształcie ogólnej pracy przy realizacji dostępu do morza. Towarzystwo Propagandy składa niniejszem gorące podziękowania Szanownemu Autorowi oraz Ministerstwu Przemysłu i Handlu wraz z Departamentem Morskim za daną sposobność opublikowania tej cennej książki, stwierdzającej dokonane już dzieło; jednakże Two zaznacza i podkreśla, że budowa samego portu morskiego nie rozwiązuje jeszcze całokształtu zagadnień, jakie na Polskę włożyło i daje Jej posiadanie własnego wybrzeża morskiego. Dążeniem nas wszystkich jest przecież, aby to upragnione morze zostało dla Polski z pełnym pożytkiem wyzyskane. W tym celu należałoby jaknajprędzej je związać z każdym zakątkiem kraju siecią dogodnych a tanich dróg komunikacyjnych. gdyż wiele towarów, które dziś ze względu na wyższe koszty transportu nie mogą wytrzymać konkurencji, wymagają tanich dróg wodnych, aby te koszta obniżyć. Zużytkowanie, dla tych pożytecznych i z wielu względów koniecznych celów, przez statki o małym tonażu Wisły i jej dopływów w więcej jak dotąd przyśpieszonem tempie — połączenie Wisty z Wartą, Dzisną, Prypecią, Prutem itd., przy jednoczesnej melioracji ich bagnisk i osypisk przez sporki zarobko-we uruchomiłoby wypróbowanym wzorem Patronów Maksymiliana Jackowskiego i Księdza Wawrzyniaka własne kapitały krajowe, tworząc jednolity mocny front gospodarczy, na całym obszarze Państwa, dając pracę i dach nad głową milonom obywateli oraz władanie morzem.

Wyślij wiadomość gdy wiadomość pojawi się na stanie

Podaj adres email a powiadomimy Cię gdy książka pojawi się na stanie