Dziecko i dorosły w rozmowie Doświadczanie komunikacji Odniesienia edukacyjne Rostańska Eugenia [2010 / LZG]

Kod producenta: 9788322618134

Cena: 69.00

EGZEMPLARZ DOSTĘPNY

TERMIN REALIZACJI - MAKSYMALNIE WYNOSI 5 DNI ROBOCZYCH
(3 DNI NA REALIZACJĘ ZAMÓWIENIA ORAZ 2 DNI ROBOCZE NA DOSTAWĘ)

GDYBY KTOŚ Z PAŃSTWA ŻYCZYŁ SOBIE KRÓTSZY TERMIN REALIZACJI
ZAMÓWIENIA - PROSZĘ O KONTAKT MAILOWY LUB TELEFONICZNY

facebook Google+

Opis produktu:

Rostańska Eugenia

Dziecko i dorosły w rozmowie Doświadczanie komunikacji Odniesienia edukacyjne 

Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach 

Katowice 2010, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego 

ISBN: 9788322618134

Str. 283, [1] 

Oprawa broszurowa, 24 cm 

Stan bdb-. [małe otarcia rogów i kraw. okł.].

   

     W ujęciu pedagogów wczesnoszkolnych porozumiewanie się między dzieckiem a dorosłym ma wieloaspektowy charakter. Wynika to z różnic i podobieństw jego uczestników oraz jego znaczenia dla dziecka i dorosłego w różnych sytuacjach życiowych, a szczególnie w sytuacji edukacyjnej. Dziecko, jako uczestnik porozumiewania się, poddane jest wpływowi stylu i sposobu komunikacji dorosłego, który to wyraża się poprzez użycie zróżnicowanych form językowych zarówno w tworzeniu relacji, jak i w okazywaniu intencji czy wreszcie w demonstrowaniu siebie i swojego świata. W tym świecie dziecko, porozumiewając się z dorosłym, kształtuje swój język i przyswaja sposoby posługiwania się nim. W naturalnych sytuacjach komunikacyjnych doznaje i próbuje różnych zdarzeń językowych, takich jak: interakcyjność, potoczność, relacyjność, afektywność, autentyczność czy też kierowanie, wyjaśnianie i funkcjonowanie znaczeń. Dzięki kontaktowi z dorosłym dziecko tworzy swój kapitał lingwistyczny i komunikacyjny, który — zdaniem Pierre'a Bourdieu — „szczególnie ważny jest w pierwszych latach nauki szkolnej, kiedy rozumienie języka i umiejętność posługiwania się nim stanowią podstawowy przedmiot oceny dokonywanej przez nauczycieli"1. Kapitał ten jest zresztą istotny i brany pod uwagę na wszystkich poziomach kształcenia. Nauczyciel, porozumiewając się z dzieckiem w pierwszych latach jego szkolnej edukacji, przyjmuje a priori założenie, że doświadczenia i umiejętności komunikacyjne dziecka są określone i dostosowane do potrzeb uczenia się, odpowiadając komunikacyjnym formom nauczania. [...]

[fragment wstępu]

Wyślij wiadomość gdy wiadomość pojawi się na stanie

Podaj adres email a powiadomimy Cię gdy książka pojawi się na stanie