Dlaczego należy uczyć o Holokauście [2005]
Opis
Dlaczego należy uczyć o Holokauście?
Red. Jolanta Ambrosewicz-Jacobs, Leszek Hońdo
Kraków 2005, Uniwersytet Jagielloński. Instytut Europeistyki
ISBN: 8391883574
Str. 151, [1]
Oprawa broszurowa, 20 cm
Stan bdb-. [niew. otarcia okładki / ładny egz.].
Zbiór esejów wraz z opisem instytucji dysponujących narzędziami edukacyjnymi, który Państwu przedstawiamy, powstał z myślą o Czytelnikach, dla których proces nauczania — uczenia jest procesem otwartym, niekoniecznie ograniczonym do stałych ról: nauczyciel — uczeń. Książka ta adresowana jest zarówno do osób, którym nie jest obojętny fakt zamordowania 10 procent obywateli przedwojennej Polski, jak i do osób, które być może dotąd nie zdają sobie z tego sprawy. O napisanie esejów poproszone zostały autorytety życia publicznego, specjaliści z różnych dziedzin nauki. Wśród nich są m.in.: filozof, antropolog, historyk literatury, psycholog, dziennikarz, etnograf, teolog, historyk kultury, politolog, nauczyciel szkoły średniej, a także socjologowie i historycy. Wielu autorów odwołuje się do własnych wspomnień, przeżyć z miejsc, z których pochodzą, a które związane są z życiem i Zagładą Żydów i Romów (Bełżec, Tarnów, Czarna Góra, Warszawa), spotkań z ludźmi, których postawy pełne mądrości i współczucia szczególnie utkwiły im w pamięci (rabin Jules Harlow, rabin Jacob Baker). Nie wszyscy autorzy mają gotowe odpowiedzi na pytanie o sposób ocalenia pamięci. [...]
[fragment wstęp]