Dlaczego należy uczyć o Holokauście?​ [2005]

Dostępność: brak na półce
Cena: 10,00 zł 10.00
ilość egz.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

Dlaczego należy uczyć o Holokauście?

Red. Jolanta Ambrosewicz-Jacobs, Leszek Hońdo

Kraków 2005, Uniwersytet Jagielloński. Instytut Europeistyki

ISBN: 8391883574

Str. 151, [1]

Oprawa broszurowa, 20 cm

Stan bdb-. [niew. otarcia okładki].

  

        Zbiór esejów wraz z opisem instytucji dysponujących narzędziami edukacyjnymi, który Państwu przedstawiamy, powstał z myślą o Czytelnikach, dla których proces nauczania — uczenia jest procesem otwartym, niekoniecznie ograniczonym do stałych ról: nauczyciel — uczeń. Książka ta adresowana jest zarówno do osób, którym nie jest obojętny fakt zamordowania 10 procent obywateli przedwojennej Polski, jak i do osób, które być może dotąd nie zdają sobie z tego sprawy. O napisanie esejów poproszone zostały autorytety życia publicznego, specjaliści z różnych dziedzin nauki. Wśród nich są m.in.: filozof, antropolog, historyk literatury, psycholog, dziennikarz, etnograf, teolog, historyk kultury, politolog, nauczyciel szkoły średniej, a także socjologowie i historycy. Wielu autorów odwołuje się do własnych wspomnień, przeżyć z miejsc, z których pochodzą, a które związane są z życiem i Zagładą Żydów i Romów (Bełżec, Tarnów, Czarna Góra, Warszawa), spotkań z ludźmi, których postawy pełne mądrości i współczucia szczególnie utkwiły im w pamięci (rabin Jules Harlow, rabin Jacob Baker). Nie wszyscy autorzy mają gotowe odpowiedzi na pytanie o sposób ocalenia pamięci. [...]

[fragment wstęp]

Szczegóły

autor Praca zbiorowa
tytuł Dlaczego należy uczyć o Holokauście
seria wydawnicza brak informacji
rok wydania 2005
rodzaj oprawy broszurowa
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium