Co robić po kubizmie ? Studia o sztuce europejskiej pierwszej połowy XX wieku [pod red. Jerzego Malinowskiego]
Opis
Co robić po kubizmie ? Studia o sztuce europejskiej pierwszej połowy XX wieku
[pod red. Jerzego Malinowskiego]
Kraków 1984, Wyd. Literackie
ISBN: 8303013198
Str. 295, [1]
Oprawa broszurowa, 24 cm
Fot. i il. [64 tab.]
Stan db+ (lekkie otarcia, przybr. pow. opr.)
Spis treści:
Wstęp 5
Mieczysław Porębski, Awangarda a rozwój w sztuce 7
Andrei B. Nakov, Malarstwo — barwna przestrzeń 23
Wojciech Suchocki, O tytułach obrazów Kandinskiego 43
Giovanni Lista, Charakterystyka futuryzmu francuskiego na przykładzie twórczości Pierre'a Albert-Birota 71
Julia Szabó, Aktywizm węgierski i jego epoka 91
Janos Brendel, Od materii do architektury 111
Jerzy Malinowski, Zrzeszenie artystów Bunt 127
Janusz Zagrodzki Malewicz, Strzemiński i inni 151
Radu Bogdan, Awangardowy ruch artystyczny w Rumunii i jego światowe uwarunkowania (tłum. Lech Sadowski) 165
Piotr Łukaszewicz, Wrocławska Akademia Sztuki i środowisko artystyczne tego miasta 1918—1933
Andrzej K. Olszewski, Problem młodej generacji w malarstwie francuskim lat trzydziestych 193
Tomaś Vicek, Grafika materiałowa Vojtecha Preissiga 207
Petr Wittlich, Co robić po kubizmie? Czeska rzeźba awangardowa około roku 1930 215
Frantiśek Bmejkal, Błędny głaz Josefa Wagnera. powrót do archetypu i mitu w czeskiej rzeźbie awangardowej 225
Urszula Czartoryska, O fotografiach Stanisława Ignacego Witkiewicza 239
Elżbieta Grabska, Duchampa malarza pisarza hermeneutyka (w związku z obrazem Etant donnes) 257
Noty o Autorach 278
Indeks osób 281
Spis ilustracji 292
Szczegóły
autor | Praca zbiorowa |
tytuł | Co robić po kubizmie ? Studia o sztuce europejskiej pierwszej połowy XX wieku |
redakcja | Jerzy Malinowski |
seria wydawnicza | brak informacji |
miejsce wydania | Kraków |
rok wydania | 1984 |
wydawnictwo | Wyd. Literackie |
liczba stron | 295, [1] |
rodzaj oprawy | broszurowa |
format | 24 cm |
dodatkowe informacje | Fot. i il. [64 tab.] |
stan | db+ (lekkie otarcia, przybr. pow. opr.) |