Cielesność aktu tworzenia w teatrze ruchu. Integracja sztuki i edukacji w rozwoju i transgresji potencjału człowieka Katarzyna Krasoń [2013]

Katarzyna Krasoń Cielesność aktu tworzenia w teatrze ruchu. Integracja sztuki i edukacji w rozwoju i transgresji potencjału człowieka Kraków 2013, Universitas ISBN: 978-83-242-2311-4 Str. 380, [12 - cz. ilustracyjna] Oprawa broszurowa, 23 cm Ilustracje Stan db+. [niew. otarcia kraw. okł., niew. przykurzenia obcięć, min. zagięcia rogów niektórych str.].

Kod producenta: ISBN: 978-83-242-2311-4

Cena: 16.00

EGZEMPLARZ DOSTĘPNY

TERMIN REALIZACJI - MAKSYMALNIE WYNOSI 5 DNI ROBOCZYCH
(3 DNI NA REALIZACJĘ ZAMÓWIENIA ORAZ 2 DNI ROBOCZE NA DOSTAWĘ)

GDYBY KTOŚ Z PAŃSTWA ŻYCZYŁ SOBIE KRÓTSZY TERMIN REALIZACJI
ZAMÓWIENIA - PROSZĘ O KONTAKT MAILOWY LUB TELEFONICZNY

facebook Google+

Opis produktu:

Katarzyna Krasoń

Cielesność aktu tworzenia w teatrze ruchu. Integracja sztuki i edukacji w rozwoju i transgresji potencjału człowieka  

Kraków 2013, Universitas 

ISBN: 978-83-242-2311-4 

Str. 380, [12 - cz. ilustracyjna] 

Oprawa broszurowa, 23 cm 

Ilustracje 

Stan db+. [niew. otarcia kraw. okł., niew. przykurzenia obcięć, min. zagięcia rogów niektórych str.].

   

                   Spis treści: 

  

Wstęp 

1. Zamiast wprowadzenia. Edukacja kulturalna czy sztuka dla wszystkożerców? 

1.1. Kultura, sztuka i ich konsumenci – rys orientacyjny 1.2. Edukacja kulturalna – w perspektywie postulatywnej 1.3. Pedagogiczny wymiar wychowania teatralnego – główne kierunki poszukiwań 

2. Teatr jako pole i nośnik tworzenia. Aktualizowanie potencjalności uczestników kreacji 

2.1. Kreacja – aktor w roli 2.2. Spektakl – perspektywa dychotomiczna – tworzenie porozumienia aktora i widza 

3. Istota i źródła obecności ciała w teatrze 

3.1. Ucieleśnienie – selektywne ujęcie kulturowe 3.2. Cielesność aktora jako znaczenie 

4. Teatralizacja oparta na ruchowym wizualizowaniu – reinterpretacja i autokreacja 4.1. Ciało i ruch. Znak cielesny 4.2. Idea teatru ruchu, źródła – w stronę trajektorii pedagogicznej 4.3. Teatr ruchu – realizacja aktu tworzenia 

5. Akt cielesnego tworzenia w teatrze ruchu – wymiar empiryczny 

5.1. Na drodze jakościowego usytuowania podstawy badań własnych 5.2. Narracje o poszukiwaniach siebie w teatrze. Subiektywizowana waloryzacja aktualizowania potencjalności w ocenie uczestników zamkniętego aktu kreacji 5.2.1. Przestrzeń aktora 5.2.2. Przestrzeń animatora (pedagoga) 5.3. Longitudinalne postrzeganie pełnego aktu kreacji cielesnej w perspektywie jego uczestników 5.3.1. Kształt tworzenia znaczeń w spektaklu (drogi inspiracji i opowieść, czyli od preparacji do spektaklu) 5.3.2. Próba uchwycenia procesualności 5.3.3. Spektakl jako efekt estetyczny i komunikacyjny – ujęcie nadawcy 5.4. Odbiorczy aspekt recepcji spektaklu – dekodacje widzów w kontekście walorów pedagogicznych (z nieśmiałym wątkiem ilościowym) 

6. Myśl finalna. Miejsce teatralizacji ruchowej w edukacji integralnej Bibliografia

Wyślij wiadomość gdy wiadomość pojawi się na stanie

Podaj adres email a powiadomimy Cię gdy książka pojawi się na stanie