Rocznik Polskiej Grafiki Reklamowej 1938 / Polska Agencja Telegraficzna (PAT)

Rocznik Polskiej Grafiki Reklamowej 1938
Układ graf. Kazimierz Mann
Warszawa 1938, Polska Agencja Telegraficzna (PAT)
Format: [18] stron, 75 kart, [6] stron
Oprawa tekturowa, karty połączone z oprawą za pomocą sznurka, 31 cm
Egzemplarz kompletny
Polska Agencja Telegraficzna (PAT) – oficjalna agencja rządowa, powstała 31 października 1918 r. - do r. 1939 stanowiła główne źródło informacji o Polsce dla prasy zagranicznej. W 1926 r. została podzielona na dwa piony: dział informacyjny oraz dział ogłoszeń i reklam. Wydawała szereg czasopism, w tym, poświęcony sztuce (także użytkowej), miesięcznik Arkady. Z inicjatywy PAT oraz Polskiego Związku Reklamowego ukazały się dwa Roczniki Polskiej Grafiki Reklamowej, na rok 1935 i 1938 - podstawowe źródła wiedzy na temat polskiej grafiki reklamowej i użytkowej.
Prezentowany egzemplarz Rocznika 1938 stanowi dużą rzadkość na rynku antykwarycznym. Znajdziemy tu przykłady oryginalnych ulotek reklamowych, plakatów, okładek i obwolut książek, papierów firmowych, ilustracji i kart książek - odbitych z oryginalnych klisz.
Nad stroną graficzną wydawnictwa czuwał znany polski artysta-malarz, Kazimierz Mann. Autorami poszczególnych projektów byli najwybitniejsi polscy graficy: Bolesław Barcz, Tadeusz Gronowski, Henryk Czerny, Anatol Girs, Jerzy Hryniewiecki, Kazimierz Mann, Edward Manteuffel, Jan Mucharski, Tadeusz Trepkowski, Jerzy Zaruba, Stefan Norblin, Konstanty Sopoćko et al.






























