Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Chmura tagów
Rocznik Polskiej Grafiki Reklamowej 1938 / Polska Agencja Telegraficzna (PAT)
240.jpg

Polska Agencja Telegraficzna (PAT) – oficjalna agencja rządowa, powstała 31 października 1918 r. - do r. 1939 stanowiła główne źródło informacji o Polsce dla prasy zagranicznej.

W 1926 r. została podzielona na dwa piony: dział informacyjny oraz dział ogłoszeń i reklam. Wydawała szereg czasopism, w tym, poświęcony sztuce (także użytkowej), miesięcznik Arkady. Z inicjatywy PAT oraz Polskiego Związku Reklamowego ukazały się dwa Roczniki Polskiej Grafiki Reklamowej, na rok 1935 i 1938 - podstawowe źródła wiedzy na temat polskiej grafiki reklamowej i użytkowej.

Prezentowany egzemplarz Rocznika 1938 stanowi dużą rzadkość na rynku antykwarycznym. Znajdziemy tu przykłady oryginalnych ulotek reklamowych, plakatów, okładek i obwolut książek, papierów firmowych, ilustracji i kart książek - odbitych z oryginalnych klisz.

Nad stroną graficzną wydawnictwa czuwał znany polski artysta-malarz, Kazimierz Mann. Autorami poszczególnych projektów byli najwybitniejsi polscy graficy: Bolesław Barcz, Tadeusz Gronowski, Henryk Czerny, Anatol Girs, Jerzy Hryniewiecki, Kazimierz Mann, Edward Manteuffel, Jan Mucharski, Tadeusz Trepkowski, Jerzy Zaruba, Stefan Norblin, Konstanty Sopoćko et al.

Rocznik Polskiej Grafiki Reklamowej 1938 / Układ graf. Kazimierz Mann / Warszawa 1938, Polska Agencja Telegraficzna (PAT) / Format: [18] stron, 75 kart, [6] stron / Oprawa tekturowa, karty połączone z oprawą za pomocą sznurka, 31 cm / Egzemplarz kompletny

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium