Jerzy Duda-Gracz Wystawa obrazów 1968-1983 motywy polskie, pejzaże, portrety [tekst: Wiesław Garboliński, Jerzy Nowosielski / 1984]

​Jerzy Duda-Gracz Wystawa obrazów 1968-1983 motywy polskie, pejzaże, portrety [tekst: Wiesław Garboliński, Jerzy Nowosielski / 1984]​ [Katowice 1984, Biuro Wystaw Artystycznych w Katowicach​] Str. [28] Oprawa broszurowa, 21 cm x 21 cm Ilustracje po tekście Stan db-. [otarcia pow. i kraw. okładki, niew. zagięcia dolnych rogów stron i okł.]

Kod producenta:: 1

Cena:: 18.00

EGZEMPLARZ DOSTĘPNY

TERMIN REALIZACJI - MAKSYMALNIE WYNOSI 5 DNI ROBOCZYCH
(3 DNI NA REALIZACJĘ ZAMÓWIENIA ORAZ 2 DNI ROBOCZE NA DOSTAWĘ)

GDYBY KTOŚ Z PAŃSTWA ŻYCZYŁ SOBIE KRÓTSZY TERMIN REALIZACJI
ZAMÓWIENIA - PROSZĘ O KONTAKT MAILOWY LUB TELEFONICZNY

facebook Google+

Opis produktu:

Jerzy Duda-Gracz Wystawa obrazów 1968-1983 motywy polskie, pejzaże, portrety 

[tekst: Wiesław Garboliński, Jerzy Nowosielski / 1984]

[Katowice 1984, Biuro Wystaw Artystycznych w Katowicach] 

Str. [28]

Oprawa broszurowa, 21 cm x 21 cm 

Ilustracje po tekście

Stan db-. [otarcia pow. i kraw. okładki, niew. zagięcia dolnych rogów stron i okł.]

 

      [Jerzy Nowosielski - fragment].

Na samym wstępie pragnąłbym zaznaczyć, że mamy tu moim zdaniem do czynienia ze zjawiskiem artystycznym bardzo wybitnym. Duda-Gracz jest indywidualnością malarską. Od samego początku swej samodzielnej drogi, w sposób bardzo wyraźny — że nie powiem aż radykalnie naiwny określił zasadę swego rzemiosła malarskiego. Jak sam o tym mówi — ażeby zdystansować się od estetyki szkolnej nabytej w czasie studiów — podejmuje radykalny, prosty środek — z techniki olejnej usuwa biel. Na skutek tego, jego olejne malarstwo przybiera pewne cechy zbliżające je do akwareli. Jednak całkiem podobne do akwareli nie może się stać ze względu na właściwości farby olejnej i na to, że rozjaśnienia można, a nawet musi się uzyskiwać wtórnie, poprzez wybieranie raz już położonej farby, co w stosunku do akwareli daje inny przebieg samego procesu powstawania malowidła, a więc i inną formę malarską. Oczywiście biała farba nie znika całkowicie z palety Dudy-Gracza. Pojawia się jednak zupełnie wyjątkowo i niezmiernie rzadko. W tym miejscu wypada stwierdzić, że cała ta metoda warsztatowa, tak konsekwentnie i zdecydowanie przyjęta nie miałaby żadnego znaczenia, gdyby Duda-Gracz nie posiadał sobie tylko właściwej formy rysunkowej — swego bardzo indywidualnego analizowania bryły, po prostu nie opanował bardzo skomplikowanej wiedzy dotyczącej analizy struktur przestrzennych [...]

Wyślij wiadomość gdy wiadomość pojawi się na stanie

Podaj adres email a powiadomimy Cię gdy książka pojawi się na stanie